Cât valorezi tu? O mică istorioară inspirațională …

Într-o zi s-a apropiat de  maestru un tânăr:
– Maestre, mă simt jalnic și nefolositor, atât de mult încât am pierdut rostul să mai trăiesc. Cei din jur mereu îmi zic că sunt un ratat ce nu este bun de nimic. Te rog, maestre, ajută-mă …

Maestrul privind spre tânăr a răspuns …

– Îmi pare rău dar acum nu pot să te ajut, am nevoie urgent să rezolv o mică problemă… după o clipă de gândire a adăugat … Dar, dacă tu ai fi de acord ca să mă ajuți pe mine eu te voi ajuta pe tine să îți soluționezi problema ta.

– Cu … plăcere , Maiestre! A murmurat tânărul, observând că o dată în plus este trecut pe planul secund…

– Foarte bine , a răspuns Maiesrul, scoțind de pe unul din degete un inel cu o piatră prețioasă… Ia calul și dute la târg, am nevoie să vând urgent inelul dat ca să întorc o datorie. Încearcă să îl vinzi cu mai mult de o monedă de aur și în nici un caz să nu accepți un preț mai mic de o monedă de aur.
Tânărul a luat inelul și s-a îndreptat spre târg … la început multe persoane sau arătat interesante de inel, dar după ce aflau prețul multe își întorceau spatele, unii propuneau pentru el câteva monede de bronz, iar cel mult a fost propus o monedă de argint. Unii râdeau în fața lui , iar alții încercau să îi explice că o monedă de aur e prea mult pentru inelul acesta.
Tânărul s-a indispus din cauză că nu a putu comercializa inelul și după ce a propus la câteva sute de oameni a decis să se întoarcă la maestru.
-Maiestre, nu am reușit să îndeplinesc misiunea ta, a zis cu tristețe acesta… În cel mai bun caz aș fi primit o monedă de argint pentru el, iar tu ai zis să nu accept mai puțin de o monedă de aur… Iar acest inel nu valorează atât …

– Tinere numai ce ai rostit niște cuvinte de aur … Înainte de vinde inelul ar trebui să stabilim care ese valoarea acestuia. Cine ar putea face mai bine acest lucru dacă nu un bijutier, mergi la bijutier și întreabă cât ar fi dispun să plătească pentru acest inel… dar indiferent de suma propusă să nu accepți oferta lui.
Tânărul s-a îndreptat spre bijutier, acesta după ce a examinat amănunțit inelul s-a adresat tânărului:

– Anunță Maestrul că la momentul dat nu pot să îi ofer mai mult de 58 de monede de aur pentru acest inel, dar dacă el îmi va oferi ceva timp sunt gata să plătesc în jurul a 70 de monede de aur pentru el

Tânărul s-a bucurat auzind suma și s-a grăbit spre Maestru…

Dupa ce a venit maestrul i-a ascultat istorioara și i-a zis:
-Tinere, tu ești acel inel, prețios și irepetabil, tu poți fi apreciat doar de un adevărat cunoscător… atunci de ce tu mergi prin târg și aștepți că prima persoană întâlniă să te aprecieze?

Sursa: adme.ru

Ce am înțeles eu din această istorioară? În afară de morala evidentă a acestei micuți istorioare am înțeles că fiecare persoană este valoros atunci când găsește locul/oamenii/atmosferă/nișa potrivit/potriviți/potrivită, un inel va avea valoare dacă este la bijutier, cărămida dacă este la un arhitect, apa dacă este în pustiu. Fiecare dintre noi este o valoare trebuie „doar” să găsim unde și cum putem utliza valoarea noastră.

 

O părere la “Cât valorezi tu? O mică istorioară inspirațională …

Lasă un răspuns

