Magazinul de dorințe.


 cerns-universe-of-particles-exhibitionUndeva în dimensiunile ascunse ale galaxiei se află un mic magazin.  Tăblița cu denumirea magazinului demult a dispărut, iar proprietarul nu a pus alta în loc, pentru că și așa toți din împrejurimi știau că magazinul vind dorințe.

În acest magazin puteai cumpăra aproape orice: un yacht, căsătorii , case , apartamente , postul de vice-președinte a unei mari companii petroliere, bani, copii, serviciul pe care îl dorești, un corp atrăgător, succes, puterea și influența. Se putea de găsit aproape tot, desigur, cu excepția vieții și a morții( cu aceasta se ocupa un alt oficiu ce se afla într-o altă galactică)

Cel ce venea în magazin ( dar erau și unii care stăteau acasă fără ca să vină aici și continuînd să viseze, să își dorească ceva )  aflau imediat prețul dorinței/visului lor.

Prețurile erau diferite. De ex: Serviciul care îl dorești costă refuzul de la stabilitate, posibilitatea ca desinestătător să îți planifici viața și viitorul, imposibilitatea de a lucru acolo acolo unde îți place și necesitate de a lucra acolo unde trebuie.

Putera și Influența la rândul lor costau mai mult, era nevoie să renunți la numeroasele tale principii și valori pe care le-ai cultivat pe parcursul vieții, să poți să îi refuzi pe alții, să îți cunoști prețul( care trebuie să fie mare ), să vorbești despre tine indiferent de ceea ce cred alții.

Unele prețuri păreau banale: căsătoria- o puteai primi aproape gratis, dar o „viață fericită” costa mult : răspunderea personală pentru fericirea ta, abilitatea de a primi plăcere de la viață, șă îți cunoști scopurile, să refuzi să fii cum vor alții, șă îți permiți să fii fericit , să prețuiești ceea ce ai, să îți cunoști valoarea, riscul de a pierde unii prieteni, cunoscuți, oameni din viața ta.

Nu toți ce veneau în acest magazin erau pregătiți să cumpere dorința imediat. Unii, văzînd prețurile, imediat se întorceau și plecau. Alții mult meditau lîngă magazin, numărînd „cash-ul” din buzunarile lor și gîndindu-se la cedările ce pot să le facă, sau de unde ar mai putea face rost de resurse.  Ceilalți se plângeau de prețuri excesiv de mari, căutau peste tot reduceri și așteptau clipa norocoasă.

Erau și din aceea care investeau tot pentru a obține dorința lor, pe care o primeau acoperită în niște foi de hârtie pe care le vedeau și ceilalți. Aceștia se uitau cu invidie la ei, se gîndeau că proprietarul magazinului este vre-un cunoscut de al lor, iar dorința au luat-o fără vre-un oarecare efort.

Proprietarului magazinului foarte des i s-a propus să micșoreze prețurile pentru ca numărul cumpărătorilor să fie în creștere. El mereu refuza, deoarece așa ar fi scăzut valoarea și calitatea dorințelor.

Cînd pe proprietar îl întrebau dacă nu se teme ca la un moment dat magazinul lui să falimenteze, acesta mereu răspundea: Mereu se vor găsi oameni ce sunt gata să riște și să își shcimbe viața, să refuze anumite lucruri, oamenii ce au forța și resursele de a plăti realizarea propriilor dorințe.

Pe ușa magazinului deja de zeci, sute, mii, poate zeci de mii de ani atârna un mesaj „ Dacă dorința ta nu a devenit realitate – înseamnă că încă nu ai plătit pentru ea”

 

Sursa în limba rusă o găsiți aici!

 

Anunțuri

O părere la “Magazinul de dorințe.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s