Care este publicul tău?

 Am avut ceva timp în urmă un discurs ,să zicem , mai puțin reușit, la care , probabil ca consolare, un om de încredere mi-a zis ”acesta nu este publicul tău” . Poate și a avut dreptate, pentru că audiența la moment nu îmi oferise confortul necesar mie ca orator . Totuși care este publicul meu atunci , sau există un așa termen ?.. În principiu … DA există , pentru că vom descoperi diferite tipuri de public. În fața unor oameni un vorbitor s-ar putea simți liber , acea audiența i-ar putea acorda încredere , energie și emoții pozitive ,dar acesta nu este publicul tău ci este un public care îți creează condiții mai bune pentru a avea un discurs.   Publicul meu este acel public în fața căruia am discurs , indiferent dacă este o audiență ce îmi creează  o stare de spirit negativă sau pozitivă , este audiența ce mă ascultă , sunt situații în care ai putea fi nevoit să vorbești în fața a unor oameni ce nu vor nici macar să te vadă , cu atît mai mult să te asculte , atunci la moment însă anume acela va fi publicul tău .

Depinde de calitățile oratorului de a-și apropia publicul sau de a simți doar energia pozitivă   pe care o poate regăsi în audiența sa.Unii vorbitori nici nu au nevoie de receptivitatea publicului, deși în acest caz este cu mult mai greu de a avea un discurs reușit. Pînă la urmă publicul rămîne a fi prioritar pentru orice vorbitor și ne place sau nu dar trebuie să acceptăm audiența ce ”vrea” să ne asculte .

Lasă un răspuns

