31 de cuvinte …

Limba română a fost vorbită de bunelul meu și de tatăl acestuia, probabil că și de multe generații înainte,  o vorbesc eu , părinții mei și va fi vorbită de  nepoții mei …

Nu susțin omagierea limbii române ,nici nu am nevoie de o zi specifică pentru ea , pentru limba vorbită de mine ,  care este limba română , cer doar recunoaștere și respect , dar cer asta în fiecare zi . Deși data de 31 august este una simbolică , limba română suferă mult pe tărâmul basarabean și va suferi incă mult.

Recunoaștere limbii române nu înseamnă o eventuală o unire cu România , deaceea nu îi înțeleg pe moldovenii care luptă pentru limba ”moldovenească” , nu îi condamn pe cei ce nu înțeleg aproape nimic în română ,dar o resping , sau o tratează ca pe o limbă a cotrpitorilor , pe cînd ”moldoveneasca” creează impresia a unei limbi a cotropiților,dar…nici nu pot să îi accept.

Indiferent că conștientizăm sau nu , dar limba română mereu va fi limba basarabenilor ,limbă în care gîndim și simțim , graiul în care trăim.

Lasă un răspuns

